Programmeertechnieken, Voorjaar 2016
Practicum
Het practicum bestaat uit een viertal opdrachten en drie huiswerkopgaven. Deze opdrachten zullen op deze pagina verschijnen.
- Opdracht 1: Data Analysis Pipelines. Deadline voor deze opdracht is vrijdag 19 februari.
Een voorbeeldbestand (gebaseerd op de originele dataset) is hier te downloaden: wc_day6_1.out.bz2. - Huiswerk 1: Making a mini library. Deadline voor deze opdracht is vrijdag 12 februari.
- Huiswerk 2: Pointer arithmetic & bit-wise operators. Deadline voor deze opdracht is vrijdag 26 februari.
- Opdracht 2: Spreadsheet. Deadline voor deze opdracht is vrijdag 8 april.
- Huiswerk 3: Unit testing. Deadline voor deze opdracht is vrijdag 1 april. De bijbehorende bestanden kunnen hier worden gedownload.
- Opdracht 3: Vang de volger. Deadline voor deze opdracht is vrijdag 29 april.
- Opdracht 4: Volg je vrienden. Deadline voor deze opdracht is
vrijdag 27 meivrijdag 3 juni.
Extra hints en tips voor opdracht 4.Daarnaast is het belangrijk om op te merken dat het de bedoeling is dat het project uiteindelijk werkt met de Play-applicatie draaiende op de server (en niet lokaal op een werkstation).