In najaar 2019 werd het college Datastructuren in parallel gegeven als Datastructures. Voor een andere groep studenten, maar met dezelfde onderwerpen en dezelfde docenten EA en HJH.

Datastructuren n=78
86% Informatica (9% BioInf of I&E)
totaaloordeel (rapportcijfer) 7,3

Datastructures n=32
40% BioInf en 56% I&E
totaaloordeel (rapportcijfer) 7,1

Sterke punten zijn: Zwakke punten zijn (als je verbetersuggesties hebt, graag):
Leuke, betrekkende en boeiende colleges

Er wordt goed lesgegeven.

Veel voorbeelden op het bord.

Leuke opdrachten

Erg nuttig vak.

enthousiasme

legt goed en duidelijk uit.

Goede docent

Enthousiast, vaderfiguur

website

Goed materiaal, erg compleet (zoals vragen over de mail)
- fijn dictaat
- leuke opdrachten

Fijne opdrachten/practica

Goede topics, leuke docenten en practicum past goed bij de lessen.

- De docent geeft opgewekt en vol humor college, waardoor je graag naar college komt
- De docent heeft het door als de energie van de studenten op is, en stopt het college dan

Het vak biedt inzicht in hoe je het gebruik van bestaande structuren kan optimaliseren.

Dictaat en veel oefenmateriaal!

nuttige kennis

Enthousiasme

meestal duidelijk uitgelegd en er wordt de tijd genomen zodat iedereen het begrijpt

duidelijk / te doen

Enthousiaste uitleg. Flexibel tijdens de colleges; bereid om voorbeelden op het bord uit te werken.

De laatste twee opdrachten waren interessant en leuk om te maken.

er waren veel oefententamens en antwoorden beschikbaar

In tijden niet zo'n goed college gehad

De docent neemt je echt mee door het verhaal

Toets was erg anders dan jaren ervoor

Slides en handout zijn vaak iets te vaag.

Veel oefenmateriaal was niet compleet.

Bij het leermateriaal online was erg weinig uitleg
Soms onduidelijkheden in opdrachten

Betere duidelijkere handout waarin definities en voorbeelden helder zijn en de taal hetzelfde is.

Tentamenstof kleiner maken, veel te veel waarvan een heel klein deel terugkomt.

Soms gingen de hoorcolleges te langzaam

Soms verwarrend/verward

Wat ik zelf niks vond, was om hele pseudocodes uit me hoofd te leren, wat maar half gelukt is.

Graag alles in het engels

Tentamen bestaat uit informatie die je heel snel kan opzoeken en toetst dus niet of je de gedachten erachter snapt.

- deadlines werden steeds uitgesteld
- veel stof nooit gebruikt voor opdrachten

geen punten per vraag op tentamen :(

Toets van dit jaar had te veel vragen over complexiteit.
Niet genoeg uitwerkingen van toetsen van recente jaren (of ze linken naar de slides but we want answers!)

- De antwoorden van oude tentamens zijn niet altijd beschikbaar
- De opdrachten sluiten niet echt aan op het tentamen
- Je wordt niet geholpen als je geen partner kunt vinden
- De student-assistenten reagr=eren niet of zijn niet aanwezig bij werkcolleges

Veel info was outdated: het staat soms helemaal anders op wikipedia en forums. Een voorbeeld hiervan is de Flink constructie.

Meer oefenmateriaal en beter uitleg, minder tekst, meer plaatjes

opdrachten is niet zo schrijflijk [?] als tentamen dus die twee klikken niet zo mooi.

Slides op zich geven heel weinig duidelijke info, meer tekst/uitleg nodig.

Werkgroep opdrachten soms erg vaag geschreven waardoor de precieze bedoeling niet duidelijk was.

tentamen sluit niet aan op practicumdeel

Meer oefenmateriaal!!

Wanneer je PRT en Alg gevolgd hebt is een groot deel van dit vak herhaling. Dat was best jammer.
De eerste opdracht is veel te simpel.
Het tentamen focust veel op de onderwerpen die [weggevallen in mijn scan, HJH]

het zou fijn zijn als u meer gebruik zou maken van Blackboard
het dictaat was niet helemaal compleet en de [weggevallen]

Soms staat er enkel een afbeelding in de slides als voorbeeld.
Een verwijzing naar de uitwerking in het dictaat (paginanummer of paragraaf) zou handig zijn.

- handout is goed

Goede indeling, interessante stof

- flexibel in meer tijd geven aan studenten -> soms werd het krap met de opdrachten maar hier is altijd fijn naar geluisterd (colleges waren handig)

Het vak in het algemeen is een goede basis voor programmeren.
Tentamen voordoen was een goede oefening

Docenten leggen de theorie goed uit
SA helpen erg goed bij de opdrachten

Nuttige programmeer skills

- Beide docenten leggen op een goede & energieke manier uit.

- Duidelijke uitleg
- PO sluiten goed aan

KMP algorithm was not explained well during lecture.
No opportunities to practice any exercises during course.
Practise exams often incomplete answers.

Practica en HC sluiten niet goed op elkaar aan waarschijnlijk passen werkgroepen beter bij dit vak dan programmeeropdrachten aangezien dit vak theoretisch is ingericht.

Sommige TT's zijn een stuk zwaarder dan andere (mijn gedachten gaan uit naar de studenten van maart 2015...)

- werkgroepen meer toegespitst op vak
- meer vanuit boek van Drozdek werken

Ik kwam er gister pas achter dat er lecture notes waren LOL
In de lecture notes worden veel voorbeelden, theoretische onderwerpen etc behandeld die geen tentamenstof zijn, waardoor ik die dingen (niet onnodig, maar in dit geval) soort van overbodig heb geleerd.

De programmeeropdrachten sluiten niet aan op het tentamen en er wordt tijdens het vak niet geoefend voor de tentamens.

De programmeeropdrachten namen veel tijd in. Verder was er bijna geen ondersteuning van studentassistenten omdat alleen een van hun kwam opdagen en ging helpen (wel heel goed).
Verder duurde het heel lang voordat er feedback voor de opdarchten was, wat heel onhandig was, omdat 2 opdarchten op elkaar opbouwden.

- Manier van uitleggen in de colleges was onduidelijk. Heb alles zelf moeten leren of van youtube.
- Fouten in antwoorden oefenopgaven (spelfouten of missende antwoorden)
- Incorrecte verwijzingen naar oefenmateriaal

Sommetjes a.d.h.v. de theorie in het college maken

- Niet elk oefententamen had uitwerkingen
- Verwijzen naar de stof in het tentamen zou het leren helpen

Meer werkgroepen voor de opdrachten!!!
Toets te veel over tijdscomplexiteit.

Jammer dat er geen uitwerkingen waren van de recentste tentamens


2018 « -- up -- » 2020