Datastructuren najaar 2016 (tentamen 3? jan 2017)

Dit vak kreeg een 7½. Enige statistieken:

Toetsing schaal 1..5
op tijd wat er verwacht werdn=59av=3.6(dev=0.9)
representatiefn=55av=3.4 (dev=1)
te kort/te langn=56av=3.1(dev=0.4)
Totaaloordeel schaal 1..10
n=61av=7.4(dev=1.4)

Sterke en zwakke punten. De opmerkingen links en rechts horen niet bij elkaar.

-De hoorcolleges zijn leuk
-De opdrachten zijn interessant en niet te moeilijk

Dictaat is uitstekend! Misschien wat te uitgebreid, verder prima!

Niet bijzonder

Verschillende stof -> maakt het interessant

Vriendelijke, vrolijke uitstraling

Diktaat

Document van aantekeningen erg handig

Interessant vak

De colleges waren leuk om naar te luisteren. Het dictaat was ook prima te volgen.

Het tentamen sluit goed aan op dictaat.
Veel oefentantamens beschikbaar.

Colleges zijn erg entertaining en ook nog eens nuttig

Complete mafklapper

Dictaat was erg handig (alleen noem het niet handout want dat zijn de slides)

Dictaat was goed te begrijpen. Colleges ook duidelijk.

Humor en enthousiasme zijn de grootste kwaliteiten van dhr Hoogeboom, de stof is soms saai, maar hij weet het meestal toch leuk te brengen

zeer enthousiaste manier van college geven.

Uitleg op het bord

Respect voor het opstellen van een dictaat!

De beschikbare staf was een stuk beter dan vorig jaar: meer, overzichtelijker en bruikbaarder.

Lecture notes bespreken kort en bondig wat belangrijk is.
Behulpzame studentassistenten.

-Pepernoten -Leuke colleges (zelfs op maandag)

Veel het krijtbord gebruiken. Goed dictaat. Veel oefenstof.

Uitstekend dictaat en heldere uitleg tijdens de colleges. ook leuk dat de studenten die de colleges volgen wel eens zijn 'beloond' met pepernoten.

+kruidnoten +eerlijk +beschikt over aardig wat kennis +staat open voor suggesties

Dictaat

Vrolijke docent

Chocola bij sinterklaas!!
Bart en Bart helpen goed bij werkcolleges

Enthousiaste docent

Leuke opdrachten, colleges zijn interessant; leuk vak

De opdrachten waren erg leuk om te maken en ook uitdagend genoeg

Erg fijn dat er zo soepel met de opdrachten gespeeld kan worden (deadlines)

-Goed dictaat -Bart en Bart zijn goede studentassistenten -Docent is enthousiast

Goede informatievoorziening, vooral goed dictaat.
Meer spreiding van onderwerpen in de toets (6 onderwerpen ipv 4) ook heel blij mee.

0 colleges gevolgd

Veel oude tentamens op de website van DS.

-Er staan nog steeds veel fouten in het dictaat, zeker in de diagrammen
-Sommige onderwerpen staan niet in detail in het boek.

Niet bijzonder, behalve dat door het rooster ik niet meer naar de colleges ging. Dat is dus persoonlijk :(

Werkcollege en hoorcollege komen niet overeen (stof) tentamen opeens anders.
Geen cijfer opdrachten voor tentamen.

Meer oefenmateriaal in oude tentamens

Opdrachten teveel werk alleen - leuk tweetal is niet altijd te vinden.

Aantekeningen soms onduidelijk.

-Soms onduidelijke/dubbelzinnige vragen bij tentamen
-Dictaat in het Engels terwijl colleges an tentamen in het Nederlands

Soms een beetje chaotisch (maar wel leuk).

Programmeeropgaven sluiten niet aan op hoorcolleges
Dictaat soms onduidelijk

Meer kortere vragen lijkt het tentamen toch langer te maken.

Ziv-Lempel-Welsh

Misschien meer slides

Veel stof om te leren maar weinig op het tentamen. Moeilijk in te schatten wat gevraagd gaat worden.
Opgaven van het practicum zijn best lastig, voor iets wat niet op het tentamen terugkomt.

Niet op tijd komen bij dit tentamen,

-de slides zijn nutteloos voor het leren van dit tentamen.
-heel veel verschillende onderwerpen

De hoorcolleges over de werking van specifieke algoritmes gaan te snel en zijn moeilijk te onthouden.

Te veel gebruik van Engels Nederlands door elkaar.
Focus op details ipv geheel.

Nooit in de les tentamenopdrachten geoefend. Datastructuren die in de les worden behandeld krijgen we niks over in de programmeeropdrachten.

De slides zelf zijn nog wat onduidelijk.

Weinig beoefening van de stof. Docent stalt niet vaak vragen. Een beetje vaak handen gewapper.

Werkcolleges hadden weinig/geen betrekking op de tentaminering. Niet geoefend met tentamenstof, alleen uitleg gegeven.

-weinig oefenmateriaal.
-opdrachten sluiten niet goed aan bij het vak.

Moeilijk om de aandacht er bij te houden.

De toetsen en opdrachten lijken (totaal) niet op elkaar. Indien de opdrachten goed gingen, zou je dus het gevoel kunnen krijgen dat het tentamen weinig voorbereiding vergt. Dit is echter niet het geval.

Dictaat is soms net iets te kort door de bocht, mag ietsjes uitgebreider op sommige punten.

-Voor het aantal onderwerpen waren er te weinig oefentoetsen, voor sommige onderdelen is het niet duidelijk wat voor vragen men kan verwachten.
-De opdrachten lijken weinig te maken te hebben ,et de stof, vooral als van tevoren aan wordt gegeven welke datastructuren moeten worden gebruikt.

Practicum teveel op C++ gericht. Ik zou liever wat meet kleine opdrachten willen, waar alleen gekeken wordt of het antwoord klopt (zoals bij programmeerwedstrijden). Zoals: geef een string geencodeerd met ZLW en output de gedecodeerde string. Of: implementeer zelf een PQ. Of: gegeven een postfix-expressie, bereken het resultaat. Dat zou meer passen bij de rest van het vak.

Tentamen is heel erg gefocust op de theorie uit de colleges, maar hier hebben we nooit mee geoefend. Er was geen oefenmateriaal voor alle behandelde datastructuren.

Werkcolleges zijn niet oefenend voor tentamenstof, docent begrijpt soms zelf de stof niet, sommige onderwerpen staan in het dictaat heel uitgebreid verteld en andere maar een paar zinnen. werkcolleges voegen weinig toe aan het vak.

Werkcolleges waren wat minder representatief.

Hoorcolleges vielen samen met een ander vak wat ik volgde nadat halverwege het semester van dag/tijdstip veranderde.

Dankzij I&B roosters waren de tijden van hoorcolleges erg vervelend.

Ik miste meer informatie over de opdrachten, aangezien ik niet veel aanspraak kan maken op de assistenten. Ik had dat kunnen doen via de mail, maar daar zijn toch veel kleine vragen slecht voor bestemd. (e.g., moeilijk uit te leggen + ongelooflijk irritant voor de assistent met een inbox van INT_MAX).

-Vak voelt over het algemeen erg nutteloos aan. Kan dit vak niet samen met Agoritmiek worden gegeven?
-Docent lijkt soms ook verward door eigen stof.

Focus op het kennen van "leerfeitjes" vind ik een beetje jammer; wanneer is het zo dat je de precieze werking van een leftist tree wil kennen, én je geen mogelijkheid hebt om het op te zoeken? Ik kan mij erg weinig momenten bedenken.

Opdrachten zijn te groot met weinig uitleg en geen skeletoncode.


2015 « -- up -- » 2018
De statistieken van 2017 heb ik niet.