opmerkingen | ||
goed | kan beter | |
---|---|---|
1 | Goed: geordende behandeling van alle onderwerpen -> overzichtelijk | Slecht: reguliere expressies zijn moeilijk te snappen in het leesboek |
2 | Ivm postfix notatie en boomwandelingen mbv stapels zou een kleine Forth-programmeeropdracht (alleen als er tijd over is, of vrijwillig ...) misschien interessant zijn. Iets anders om hier te schrijven weet ik niet zo snel te verzinnen | |
3 | Goed: het theorie dictaat bevat alles voor het tentamen | Slecht: altijd 1 tent. vraag over programmeeropdracht, dus dat betekent dat je na je 1e jaar in het nadeel bent |
4 |
Zet alsjeblieft puntenverdelingen bij tentamenvragen
Het zou leuk zijn als het dictaat eerder beschikbaar is Meer programmeeropdrachten | |
5 |
Leuk vak!
Helaas heb ik door mijn dubbele studie geen tijd gehad om veel colleges en werkgroepen te volgen, maar de aangeboden materialen waren ruim voldoende om het vak (hopelijk) tot een goed einde te brengen |
De programmeeropgaven waren leuk, maar soms betrekkelijk ingewikkeld
(het ontluizen van 2a met als enige aanwijzing dat `de uitvoer niet
klopt op regel ...' was niet echt eenvoudig:)
Ik vond het jammer dat het `echte' diktaat pas laat in het jaar beschikbaar was en niet meteen vanaf het begin (dan zou het voor mij makkelijker zijn geweest om de stof bij te houden) |
6 | Nuttige programmeeropgaven | |
7 | Positief: Hoor- en werkcollege zijn volledig door de stof gegaan, en sloten goed aan |
Vraag 2 a)ii t/m iv) waren vaag?
Of ik ben dom, maar een volle fiboboom? Dat vat ik niet echt.
Voor de rest was het tentamen zoals verwacht (aan de hand van hoor- en werkcolleges) |
Wat er in aanvullende theoriedictaat stond was wel duidelijk en zeer handig voor het tentamen. Al dan niet 100% alle stof dekkend, het algoritme achtige stappenplan van wat te doen bij het inserten en deleten in B-bomen / AVL bomen was zeer nuttig | Negatief: Schriftelijk materiaal onvolledig. Niet te volgen zonder college en werkgroep. En zelfs dan kijk je achteraf heel lang in je kleurboek voordat bijvoorbeeld ZLW duidelijk wordt (had ik gisteren problemen mee) | |
8 | +: Dictaat was vrij goed en werkcollege ook | -: Misschien had het kleurboek iets duidelijker mogen zijn, of het dictaat wat eerder |
Maar ik vond dit een van de beter regelde vakken. Mijn complimenten | ||
9 | Het leesboek was erg laat beschikbaar | |
10 | Meer toegespitst zijn op de tentamenvragen. Als je zo het dictaat doorleest, is zo veel overbodig. |
Voor de rest zijn alle dingen duidelijk
en goed verzorgd. Sheets op internet zijn perfect maar alleen nuttig als
je naar college bent geweest. Vrolijk kerstfeest. |
11 |
Aangezien ik ook wiskunde doe, ben ik vrijwel niet op college geweest.
Daar kan ik dus weinig over zeggen.
De dictaten:
|
|
12 | Het is niet echt sociaal om bij een tentamen maar 4 opgaven te geven, met elke opgave een apart onderwerp. Er zijn vrij veel onderwerpen bij Datastructuren, en als je net de ene onderwerp tegenkomt die je minder hebt bestudeerd, mis je al een kwart van het tentamen. Je kan niet alles volledig leren, daar is gewoonweg niet genoeg tijd voor! | |
13 | voordeel: goed dictaat (samenvatting) | nadeel: teruggave van programmeeropdracht (nog steeds niet ontvangen) |
14 | pluspunt: duidelijke colleges, goed boek | minpunt: tentamen is lang en vrij simpel, iets moeilijker en korter mag wel |
15 | degenen die vorig jaar practicum hebben gedaan, zullen het hoogstwaarschijnlijk minder goed doen met de vragen die dit jaar gaan over het practicum dan studenten die het vak en practicum dit jaar doen. Eventueel kiezen tussen vraag over Fibonacci of ZLW zou redelijker zijn. | |
16 | Ik ben een deeltijd student. Ik dit tentamen een paar keer gedaan. Ik denk dat de tentamenstof voor mij te veel is voor een keer. Mijn vraag: kan het tentamen in twee keer gedaan worden, ik bedoel: in twee delen. Vraag 1 en 3 waren moeilijk, omdat ik me afvroeg: wat is de vraag en over welk deel van de leerstof gaat het? Meer vragen is beter; als iemand een hoofdstuk vergeet, kan hij wel de andere vragen doen. | |
17 | Verder is de begeleiding en de werkcollege erg goed! | Graag alle stof indexen of gewoon in de dictaat opnemen, dus niet bij de opgave zelf. |
18 | Positief: veel aandacht op werkcollege voor de problemen | Negatief: Sheets en leesboek sluiten niet op elkaar aan. Sheets alleen zijn onduidelijk, leesboek mist dingen (red/black) en is soms erg cryptisch over simpele dingen. |
19 | Goed punt: Dictaat zat heel goed in elkaar, heb er alles in redelijke tijdsspanne uit kunnen leren zonder echte moeilijkheden. | Slecht punt: ik vond het tentamen een stukje moeilijker dan de tentamens die ik geoefend had; heb daarom (wellicht) iets te weinig tijd kunnen gebruiken. Maar dat kan allemaal ook aan mij liggen. |
20 | + Begeleiding bij tentamen was prima (vragenuur, duidelijk overzicht stof), veel oefenstof en veel materiaal | |
21 | Motiveer de studenten om nog harder te gaan werken. Deadlines van opdrachten beter plannen met andere vakken (elke week 1 aan het eind, terwijl je eerst 5 weken over de opdracht kan doen is niet echt fijn, vooral omdat ze steeds moeilijker worden) | |
22 |
Sorry, ik heb het college niet gevolgd, dus kan door weinig / niks
over zeggen.
Goed punt: koffie tijdens tentamen! |
|
23 | Ik vond het werkcollege goed en nuttig, vooral omdat er niet wordt gezegd van: `maak deze opgaven en als er problemen zijn, hoor ik het wel,' maar veel opgaven worden juist voorgedaan, waardoor een duidelijk beeld voor het oplossen van vergelijkbare opgaven |