This course is on Business Intelligence (BI) and Process Modelling (PM), and is part of the (dutch) bachelor program "Informatica & Economie" (specialization Business Information Systems) of Leiden University.
Below is an overview of the textual comments on the course and course grades given by 12 out of the 12 students that participated in the spring 2015 Business Intelligence and Process Modelling course taught by Frank Takes from LIACS, Leiden University.
I am very grateful for your overwhelmingly positive feedback on this course. Each piece of actually valid and properly motivated criticism will be taken into account for the 2016 edition of this course. Specifically, (1) there will be more opportunity to practice with previous exams and (2) more process modelling theory exercises and solutions will be available.
Thank you for your contributions!
1. | Fantastische enthusaste docent. Heel erg leuk en voor I&E belangrijk vak. Opdrachten die uitdagend zijn en goed aansluiten bij de colleges (stof). Docent is helder, veel kennis van bedrijfsleven, wat relevant is en weet de stof goed over te brengen. Altijd goed voorbereid en duidelijke slides. Tentamen is niet domweg rijtjes pennen of modellen invullen wat erg fijn is. De kennis moet net als in opdrachten aan de praktijk/bedrijfsleven worden gekoppeld. Docent staat open voor feedback. | Niets! | 10 |
2. | Erg leuk vak, leuke data bronnen en erg goede docent! | Misschien iets meer oefenvoorbeelden nodig als voor oefenenen tentamen. | 9 |
3. |
Opdrachten leuk met praktijkvoorbeelden. Colleges nuttig, interessant en leuk om bij te wonen. Duidelijk over tentamenstof. Top docent. |
- | 9 |
4. | Goede docent, actuele onderwerpen en opdrachten, sluit goed aan op de studie. | Meer oefenenmateriaal voor de theorie zou zijn zijn. | 9 |
5. |
Goede colleges, leuke opdrachten met data van echte bedrijven. Leuke gastcolleges. Duidelijke stof en Frank is altijd bereidt je te helpen. |
9 | |
6. |
Zeer leuk vak en handige skills. Goede verbetering t.o.v. vorig jaar. |
Theoretische vragen om te oefenen tijdens het college | 8 |
7. | voorbeeldtentamen en meer oefenopgaven zouden handig zijn | 8 | |
8. |
Algorithmia, Weka Enthousiasme van docent |
Uitwerkingen op site. Meer moeten focussen op theory, kwam volgens mij net anders over. | 8 |
9. |
Herhaling in de slides en laten zijn waar we zijn op schema. Goede voorbeiding en uitleg. |
Miste wat oefenopgaves/tentamen. | 8 |
10. |
Tentamen was erg 'goed'. Enthousiasme van de docent. Opdrachten leuk om te doen. Reacties op vragen via email in dagen voor het tentamen. |
Hoorcolleges waren soms toch wat 'statisch'/saai. Geen oefententamen, dus zelf bedenken wat belangrijk is. | 8 |
11. | Fijne slides, leuke (gast)colleges. Toffe docent! | Algorithmia was een vervelende opracht. Het nakijken van opdrachten was net iets te streng, beetje CSE-stijl. | 8 |
12. |