Opmerkingen Fundamentele Informatica 2 (najaar 2019)

De onderwijscommissie vraagt op de enquetes expliciet de goede en zwakke punten van het vak.
Hieronder de mening van de studenten, overgenomen van de evaluatieformulieren.

Totaaloordeel vak 7.1 (n=49)
Rapportcijfer docent 8 (n=43)

sterke punten zwakke punten
Enthousiaste docent

Combinatie hoor- en werk-college ipv achter elkaar, door elkaar.

Extra uitleg wanneer dingen niet begrepen worden

Goede docent in uitleg en colleges

Huiswerk tussendoor hielp met bijblijven.
Opgaven maken in de les

Lekker duidelijk

Docent is energiek

Het geven van oefeningen in het hoorcollege. Hierdoor blijven leerlingen actief met de stof van de week ervoor.

Duidelijke uitleg

Goede huiswerkopdrachten en opdrachten in de colleges

Uitleg is begrijpbaar
Mails snel beantwoord.

Enthousiasme ~~~~~

Zeer goed college!

Enthousiaste docent, veel betrokkenheid bij studenten

Praktisch alles :)

- Snel antwoord buiten contacturen
- interessante stof

De huiswerkopdrachten hielpen mij om alles goed bij te houden. Dat vind ik een fijne structuur.

Docent legt goed uit.

Colleges waren top! Goede uitleg.

Opdrachten maken tussen het hoorcollege door

aardig

Veel energie

Docent geeft op een leuke manier les, lessen zijn goed te volgen. Pauze momenten altijd op prefecte tijden.

Goed bereikbaar voor vragen, neemt de tijd om dingen goed uit te leggen, gebruikt veel het bord en de slides.

- Pepernoten tijdens Sinterklaas
- De humoristische manier van doen

Colleges werden chaotisch gegeven, vaak wewrd een onderwerp dat nodig was om een tweede onderwerp te begrijpen in omgekeerde volgorde gedoceerd.

Sheets onduidelijk

Weinig uitleg in slides. HW cijfers laat terug.

Er is weinig naslagmateriaal. Alleen wat slides zonder uitleg is voor mij niet genoeg.

Niets :D

Elk jaar is het tentamen iets moeilijker valt op. Ook vind ik de vragen met b.v. na(w) even lullig als je toevallig niet weet wat ermee bedoeld wordt.

4 uur college achter elkaar is lastig uit te houden. Misschien toch tijdens werkcolleges leerlingen meer zelf laten doen.

Vrij makkelijk

Soms werd tijdens het werkcollege nog veel stog uitgelegd waardoor je 4 uur lang zat te luisteren.

De slides zijn niet altijd duidelijk zonder uitleg. Dat maakt het lastig om stof te begrijpen als je een college niet kunt bijwonen. Een dictaat (zoals bij Datastructuren) zou handig zijn.

Zou fijn zijn als we huiswerkcijfers online konden terugzien via blackboard o.i.d.

Graag een maniet om online cijfers te kunnen inzien. En misschien ook om te zien waar we tentamens hebben op de website.

Er staan nogal wat TODO's in de uiteindelijke slides.

Link uw website door naar de site van vorig jaar, daar staan oude oefententamens met uitwerkingen

- geen blackboard voor cijfers
- deadlines worden steeds uitgesteld
- geen oefenmateriaal (wel op de site van vorig jaar)

Blackboardpagina met huiswerkcijfers zou handig zijn

in het engels graag
graag meer uitleg in de slides voor zelfstudie
maak het niet onnodig ingewikkeld / verwarrend

Geen cijfers online van HW, gebruik de blackboard pagina die zou moeten bestaan, maar nog niemand gevonden heeft. Alle vakken waren engels, waarom is dit vak een uitzondering en is het nu nederlands? Vorig jaar was [Weggevallen op scan]

Ik vind het prettiger als hoor- en werkcollege gescheiden blijven.

Slides zoinder context zijn niet goed te begrijpen

De feedback en cijfers van ingeleverd wwerk.

Slides mogen overzichtelijker

Had graag willen kunnen oefenen met oude tentamens, maar die kon ik niet vinden.
Toetstijd was te kort.

Iets anders met werkcollege doen, nu hebben we bijna 4 uur lang college (dat is te lang)

- Te weinig oefenopgaven voor het tentamen
- Geen oude tentamens op de site
- Geen blackboard