CCSS Challenges voor Android Tips voor Teams 2 April 2013 Hier de ongecensureerde opmerkingen die over jullie plannen gemaakt zijn bij de eerste voortgangsrapportage. Heeft een andere ploeg dezelfde elementen (kaart, database, plaatjes, gps, touchscreen, server-communicatie,...)? ga eens bij elkaar kijken wat de aanpak en oplossing zou kunnen zijn TEAM 1 Plaatje in het midden van het scherm ipv in de hoek maken. Plaatje op hele scherm Geen op/aanmerkingen Indrukwekkend dat dit al werkt. Misschien zou het leuk zijn om animaties toe te voegen. Goede progressie, netjes! Limiteer het aantal stukjes, anders wordt het onbespeelbaar. Plaatje in het midden als kleiner dan scherm? (centreren) TEAM 2 Probeer iets meer aandacht aan het programmeren te besteden. Waarom stond jullie app niet op SVN? Communiceer met elkaar! Meer je eigen dingen maken ipv anderen aan het werk te zetten. Wees een team. Move to unicaode or at least fix textencoding. Loading resources is not hard with the whole xml files thing in the res folder. Or write a parser for plain-text-stories for easy switching. Try localizing the text because it is nicer to read for peolpe without a lot of knowledge about other cultures and borrowed words. Als je scherm kantelt wordt de huidige activity afgebroken en weer opgebouwd. Door je activity netjes af te sluiten en op te bouwen (onresume etc) gaat je verhaal op de goede plaats verder. Ziet er goed uit. Denk eraan of je app nog makkelijk bij te houden is als je keuzes moet gaan maken. Keuzes in het verhaal, die de verhaallijn veranderen (ik had het idee dat het verhaal er al in stond en je alleen de ja/nee knop nog moest toevoegen). TEAM 3 Gaat goed, jullie weten waar je mee bezig bent, alleen nog even een goede naam voor de app bedenken ^^ Buttons zijn niet handig. Probeer andere objecten. Ik vond de stenen er ovaal uitzien? Waarom stond jullie app niet op SVN? Create a custom view on top of a working java checkers game. Groter veld + movement restrictions. Tegen wie gaan we dammen? Een dambord is toch 10 bij 10? TEAM 4 Ziet er aardig uit. Ik weet nog niet helemaal wat jullie willen bereiken, maar komen er ook beloningen voor een speurtocht doen? Is nice. Meer visuele voorbeeldingen. goede namen (?) enzovoort. Goede presentatie. Probeer voor de volgende keer alles met betrekking tot GPS af te hebben. Transparant maken vd plaatjes. Goed uitzoeken naar het schalen. Google maps integreren is wel leuk misschien. Maak een mooie achtergrond. TEAM 5 Verschillende monsters gebruiken? Het zou leuk zijn als de vijanden meerdere routes kunnen lopen. Geen commentaar. Leuk! Succes verder. Keep up the good work! Laat landscape inderdaad even voor wat het is, of maak dat de default-mode (meer ruimte) Top! Ziet er mooi uit. Worden de kogels uiteindelijk nog verborgen onder de scorebalk? Werken aan snelheid, turrets, waves, damage. TEAM 6 De tekst is zo klein dat hij niet te lezen is. Denk aan de layout. Schrijf zelf een database voor de moppen. Ga zo door! Welke website eigenlijk? (veilig?) TEAM 7 Splines (bezier curves) voor pad is ook handig, maw. stel een parametrisatie van het pad op. Goede beslissing om 2 spellen te laten vallen. Vergteet niet het begin te maken waar je kiest uit je twee spellen (welke je wilt spelen). Volgens mij kun je met "interpolatie" (zie google) de schurken in een bepaalde tijd van A naar B verplaatsen. Verstandige keuze om het aantal spellen omlaag te halen. Evt. kun je ze later alsong maken als de rest opschiet. Ik mis een beetje de uitdaging in het spel. Wat is het doel? Hoe win/verlies je? Nog wat statiesch, maar met aandacht gemaakt. Ziet er al wel leuk uit, het is me alleen niet helemaal duidelijk wat het doel/wat er leuk is aan de game. Ga zo door! Zorg wel voor een goede taakverdeling onderling. Mooi beginnnend ontwerp. Wat voor targets? Misschien kun je een spel maken waarbij een ninja jouw vinger (poppetje) aanvalt. TEAM 8 Epic plaatjes! Zonder code van het spel zelf heb je weinig meer dan een server. Awesome artwork. Betere lay-out. Niks op aan te merken. Ga zo door. De plaatjes waren met liefde gemaakt. Ik zag geen verbeterpunten die ze zelf al niet in de gaten hadden. TEAM 9 Je kan ook de datum in een integer zetten als JJJMMDD. Zo is een verdere datum groter. Of handiger JJJJMMDDTTTT met tijdstip. Goed concept. Date als datatype valt direct te sorteren. Goede voortgang! Aub. thema's kiezen (te veel wit! zwart thema voor 's nachts?) Prima. Ik zou de suggestie gebruiken te doen alsof een maand 100 dagen heeft. Lekker makkelijk. TEAM 10 Zorg dat de geit er leuk uitziet. Waarom stond jullie app niet op SVN? Let op dat jullie geen tijdtekort krijgen. I got nothing! Ga zo door. Jammer dat er geen views oid te zien zijn. Hierdaar is feedback geven lastig. Duidelijk nog niet zoveel gedaan, dus weinig over te zeggen. Kijk uit dat je straks niet in tijdnood komt; een werkend spelletje is beter dan 3 spelletjes die half af zijn. Jullie kunnen het! TEAM 11 Presentatie in een taal sloeg op het gebruik van veel engelse woorden in nederlandse zinnen. Helaas is er niet veel in de voortgangsrapportage om op te halen met mijn kennis, dus wellicht niet het beste commentaar. Misschien in een vroeg stadium al werkende delen bij elkaar voegen zodat je niet aan het einde met onderdelen zit die niet samen kunnen werken. Zorg er wel voor dat je behalve de coordinaten van de renner hebt opgehaald ook zijn afgelgde afstand hebt berekend. Houd rekening met andere afstadsmaten zoals mijl, voet, yard. Laat ook screenshots zien zodat we een beter beeld kunnen krijgen waar jullie tips voor nodig hebben/ Probeer een leukere layout. Goed dat jullie je allemaal aan de planning hebt weten te houden. Jammer dat je deze keer nog niets kon laten zien. TEAM 12 Via SVN werken is denk ik wel belangrijk. Game of Thrones thema is pluspunt. **** graphics, geometry wars kan het ook allemaal met procedural graphics. Driehoekjes als ruimteschepen, lijnstukjes als bullets werkt prima allemaal! Spreek een paar dagen af om er samen aan te werken, er is nog veel te doen. Voor de volgende keer is het handig dat jullie kunnen switchen tussen menu en andere schermen en dat jullie misschien een bewegend voorwerp hebben. Dan zijn jullie al wat verder. Waar is de teamspirit? Ga paintballen! Ga met elkaar eten! Overleg met team 7, zij hebben vergelijkbare functies. Ga evt bij Marijn langs voor tips over canvasview. Goede app! Probeer een backbuffer (als bitmap) op te bouwen in je surfaceview en daarop te tekenen. Kijk eens online naar het tekenen op canvas, er staan veel tutorials. Vergeet ook niet om dingen relatief op je scherm neer te zetten. Probeer duidelijke targets te stellen en ernaar te streven die te halen.