CCSS Challenges voor Android Tips voor Teams 5 maart 2013 voor allen: wil niet tveel tegelijk. zorg dat de basisfuncties werken. ga dan verfraaien en verder invullen. Hier de ongecensureerde opmerkingen die over jullie plannen gemaakt zijn bij de eerste zitting. Heeft een andere ploeg dezelfde elementen (kaart, database, plaatjes, gps, touchscreen, server-communicatie,...)? ga eens bij elkaar kijken wat de aanpak en oplossing zou kunnen zijn TEAM 1 echte foto's omzetten in puzzeltjes is vet moeilijk. tips. misschien kiezen tussen legpuzzel en schuifpuzzel zodat je 'e'en van beide beter kunt uitwerken. misschien leuk om een puntensysteem te maken en evt. het aantal punten te delen met anderen. of een timer. geen handen in de zak tijdens de presentatie. maak goede verdeling van presenteren. krijg je niet meer overleg als je als tweetallen verantwoordelijk bent? extra ruimte creeeren voor legpuzzelstukjes, anders wordt het denk ik onoverzichtelijk. zorg voor een goede sfeer in de groep. instelbare grootte .x. van de puzzel. misschien is het leuk als je anderen uit kan dagen om jouw puzzelspellen op te lossen. en kan je ook .gif puzzels maken? zelfde persoon voor gui en help? legpuzzels zijn leuker dan schuifpuzzels. waarom allen foto's en geen tekeningen? TEAM 2 hoe kom je aan het verhaal en hoe krijg je het in datastructuren? features van telefoon gebruiken? interface / taakverdeling / milestones? probeer als 'e'en team te werken. ik krijg nu het idee dat er vooral gesolo'd wordt en dat 'e'en iemand de rest het gras voor de voeten wegmaait. het is me niet helamaal duidelijk wat je gaat doen? maak een oneindige loop-verhaal als je de verkeerde keuzes maakt :) terug kunnen in keuzes, niet helamaal overnieuw als je een verkeerde keuze maakt. jullie zochten naar een tekenaar om voor jullie de verhalen te maken. jullie kunnen ook bestaande strips (die op internet staan) in jullie app zetten of die tekeningen gebruiken en zo een eigen ontwikkelen. niet in groente typen. TEAM 3 voor de beginners, tip geven voor een zet als hij er 1 wil (niet online) goede presentatie, lijkt alsof jullie weten wat jullie willen doen. maak eerst een dambord en implementeer de zetten. doe dan alle andere dingen. toevoegen timer. mogelijkheid om kleur te kiezen. gebruik internet juist als eerste bron. ai is lastig, multiplayer voor turn-based veel eenvoudiger! leuk idee, wel een uitdaging om evt. een ai te maken! als er iets gescrapt moet worden, zou ik het dammen houden en de chat laten... rechtstreekse communicatie tussen mobiels is verdraaid lastig. via server/internet? als je tegen de computer speelt kun je ervoor kiezen om de mogelijke zetten te laten zien zodra je op een steen drukt -> te zien als moeilijkheidsgraad? timer, zodat je zetten binnen een bepaalde tijd moet doen. achievements voor bijv spel gewonnen binnen bepaalde tijd. raadpleeg eerst bronnen. chat rondom tegenstander zou optioneel kunnen worden, zolang het basis-spel eerst werkt. TEAM 4 misschien iets meer duidelijkheid wat voor dingen van android jullie nodig hebben en gebruiken. misschien gewoon speurtocht van foto naar foto, met hints op google maps. houd rekening met een veranderende omgeving. een opgeslagen lokatie/punt kan bv door wegwerkzaamheden onberiekbaar worden. geocaching toeristische attractie verwerken in de app en misschien via de app kaartjes/plaatsen kunnen reserveren. begin op tijd met google maps. klinkt meer als wandelroute dan als speurtocht. moeilijk om te testen: veel wandelen. ik zou geen google maps gebruiken. plattegronden downloadbaar maken? TEAM 5 bereid je voor op een paar zware maanden. misschien wat te ambitieus? awesome, geen commentaar. leuk thema! werk niet met pixels, maar world coordinates+projectie naar scherm (voor positie/snelheid). gebruik tiles voor maps. wordt het niet erg klein op telefoons? een spel voor alleen tablets misschien een idee? losse levels lijkt me ehet beste idee aangezien mensen het vaak in (bijv) de trein zullen spelen (dan moet je uiteraard wel verschillende eindbazen verzinnen). denken jullie wel dat het haalbaar is? grafisch alles goedkrijgen is zo-ie-zo al een challenge. TEAM 6 probeer niet alles te doen. concentreer je op een paar delen en werk die volledig uit. alcohol onder de 16? geen druppel (hoe wil je zorgen dat onder de 16 je app niet gedownload wordt?) paperclip bob is boss! online? misschien focussen op 1 of 2 dingen en dat uitgebreider maken. erg veel plannen "where is my money" gegevens beter niet lokaal opslaan want als de ene mobiel zegt "jelle heeft E5.- uitgeleend aan david" en de ander zegt "david is jelle E5.- schuldig" dan wordt dat blijkbaar niet op elkaar afgestemd als de een een wijziging aanbrengt, en kan er verwarring ontstaan. probeer de onderdelen een voor een te maken zodat je niet het overzicht kwijtraakt en allemaal half werkende spelletjes krijgt. verder... geniet, maar drink met mate. inhoud voor de agenda, waar komt die vandaan? heel origineel. vreemde combi (zuipen en fitness) niet teveel kleurtjes. probeer de moppen aan een website te linken. dan hoef je geen lokale database te hebben. zorg er eerst voor dat jullie basisspellen werken. muziek-effects zou ik voor het laatst bewaren. statistieken optioneel? goede flexibiliteit, de paperclip kan waarschijnlijk beter als latere toevoeging gemaakt worden. TEAM 7 msschien een platformgame maken, ipv. 'trainingen'? lijkt mij minder gecompliceerd. probeer om echt per onderdeel/minigame te werken zodat het niet te rommelig wordt, want jullie willen veel doen. verder een leuk idee en goede uitgewerkte taakverdeling! probeer de presentatie in 'e'en taal te houden. letters te klein voor de achterkant van de zaal. goed idee. scorebord. naruto skin het swipe spel is leuk, maar is het ook geschikt voo kleine telefoons? heel leuk idee, ik heb nog geen opmerkingen. houd het simpel, zorg dat de basis snel staat, reik dan hoger. erg ambitieus! er komen veel android-vaardigheden voor kijken! denk aan gemeenschappelijke interface voor de games. TEAM 8 lay-out mag/kan veel mooier. vet idee, wel ambitieus. ook met (random) obstakels in de map? hiervoor heb je veeeel te weinig tijd. eventueel pinch to zoom, om het hele speelveld te kunnen zien. er was vorig jaar ook een turn-based game. kun je van leren. leuk idee. eventueel terrein hindernissen, dus belemmering van verplaatsen van units. super effective units (speer vs. paard). storyline. strategische velden (bos = meer defense) stats van units globaal weergeven, anders moet je per unit uitdrukken wat het nog wel/niet kan. TEAM 9 awesome idee. zorg dat alles overzichtelijk blijft. balans tussen esthetiek en practischheid is belangrijk, zeker op een klein platform als android. klinkt als een handige app, is het (bij tijd over!) misschien moglijk om een x tijd van tevoren een herinnering/pushbericht te kunnen krijgen? wil je een melding geven als nog maar een bepaalde tijd over is voor de deadline? jullie lijken het goed op orde te hebben. tip: begin klein, maar zorg dat dat naar behoren werkt. misschien prioriteiten stellen en belangrijke deadlines eerder weergeven (bv. opdracht voor algo naar boven) geef duidelijk aan waarom het handig is voor de gebruiker. wat zijn de grote voordelen? zorg dat het maken van een taak snel kan. niets op te merken. bkend concept. verbonden met google agenda? maak taakverdeling. TEAM 10 veel animaties! grafiek? level namen? (domme geit, professor geit) langer je leeft -> hoger de punten? leuk idee! geit==awesome! coole app. toon de gamaakte vooruitgang per spelsessie. getallen+ plaatjes spel kan best alleen getallen zijn. is makkelijker voor jullie en moeilijker voor de speler. misschien de mogelijkheid om de geit te upgraden of (oid)? vallende rekensom: hoe ga je die invullen? verandert de vloer dan? leuk idee, misschien een optie maken om moeilijkheid te kiezen. let op hoe je wat gaat invullen; wie doet wat? als je tijd hebt: customize je geit? maakt je profiel persoonlijker. eventueel unlockable customizations. achievements? (professor geit, phd geit, etc.) kan aantrekkelijk worden met een leuke visuele omgeving. TEAM 11 goed uitgewerkt idee en een goede presentatie. het is misschien handig om met meer mensen aan de gps tracking te beginnen. een trainingsprogramma opstellen voor jezelf. competitie is een goed idee/ verslaving. misschien routes opslaan. denk na over een minder accurate gps die "verspringende" routes tot gevolg kan hebben, hetgeen resulteert in afwijkende metingen. probeer de slides bij presentatie in 'e'en taal te houden. nieuwe taal voor de app verzinnen? probeer de presentatie in 'e'en taal te houden. gaan jullie cloud services huren of een server met raid maken om op te slaan want volgens mij is het handiger om gewoon 'e'en server te gebruiken. milestones duidelijker vastleggen. een van de porto-studenten was ook zo'n soort app aan het maken. planner zodat men kan inplannen wanneer men wil gaan hardlopen. faallijstje voor als men zelf opgegeven planning niet heeft waargemaakt. hoe ga je gegevens communiceren van je vrienden? zorg voor overleg tussen de taken. een persoon kan ook zijn gewicht en lengte invullen (hiermee kan je ook bmi laten zien en laten zien of die persoon gezond gewicht heeft of dat die persoon maatregelen moet treffen om gezond te blijven of te worden). zo kun je achievements doen die een persoon _kan_ halen. de een is beter dan de ander. gps zuigt de batterij wel leeg, misschien niet handig voor lang lopen als de marathon. hoe live competitie zonder data-abonnement? achievements zijn een goed idee! TEAM 12 een setting voor low/high quality graphics kan misschien handig zijn omdat een nogal grafisch intensief spel is. zo kunnen low-end devices het ook spelen en je je spel er mooi uit kan laten zien op high-end devices. lijkt verslavend. ook met upgrades van je schip? goed muziek maken/gebruiken! prachtige sounds! style aanpassen, alles moet bij elkaar kunnen passen. interessante eindbosses maken. onderschat de grafische moeilijkheden niet! ,et ijd over misschien als je besturing hebt met kantelen een animatie neer zetten die laat zien waar op dat moment het zwaartepunt van de telefoon zit. ik hoop dat jullie geen problemen gaan krijgen met een te zwaar programma wanneer er veel kogels verschijnen op het scherm ed. presentatie beter voorbereiden? powerups als uitbreiding, van je scherm kunnen afvallen met 'schip'.